Roco 7100006 Locomotiva abur Br18 201, DR, epoca III • 1950,00$

Modelul Roco reprezinta locomotiva Br18 201 in vopsire verde, motor cu volanta, tractiune pe 5 axe prin intermediul unui cardan, interfata digitala Plux16. Roti metalice filigrane, se livreaza cuple scurte si standard. Raza minima 360 mm.

locomotiva abur Br 80 Roco 7100006 detaliu locomotiva abur Br18 201 detaliu locomotiva abur Br18 201 detaliu locomotiva abur Br18 201
HO DC NEM 362 cuplare scurta lumini directionale DR epoca 3

Locomotivele tip Br 61 sunt locomotive tender de mare viteza, au fost destinate trenurilor rapide de persoane pe relatia Berlin - Dresda (176 km). Locomotiva 61 001 a fost livrata in anul 1935, in anul 1939 a fost construita si locomotiva 61 002, aceasta era un pic mai mare si beneficia de un motor cu 3 cilindri. Dupa razboi locomotiva 61 002 a ramas in zona estica fiind preluata de catre DR fiind in serviciu pana in 1960. DR nu detinea nicio alta locomotiva cu viteza maxima ridicata, de aceea pentru testarea vagoanelor de calatori la viteze mari a fost (re)construita locomotiva 18 201 utilizand locomotiva 61 002 si parti din locomotiva H45 024 precum si tenderul de la 44 468, a rezultat spectaculoasa locomotiva 18 201, aceasta reuseste sa atinga viteza de 176 km/h in anul 1964. In anul 1967 locomotiva este convertita pentru functionare pe pacura si apoi primeste numarul 02 0201-0, in anul 1972 stabileste un nou record de 182,4 km/h fiind ceamai rapida locomotiva cu abur in stare de functionare la acel moment. Din anul 1980 locomotiva a fost utilizata doar pentru trenuri speciale, uneori cu un tender suplimentar pentru autonomie sporita, in anul 1997 a fost retrasa din ciculatie. In anul 2002 Dampf plus GmbH si DR Museum au restaurat locomotiva iar in perioada 2004-2005 a fost vopsita in rosu intr-o campanie publicitara sponsorizata de firma Roco. Loocmotiva a fost utilizata in trenuri speciale, in anul 2011 a rulat cu cca 160 km/h la un eveniment, ulterior cu ajutorul tenderului suplimentar a parcurs un traseu de cca 900 km fara realimentare. In anul 2019 locomotiva a ajuns in propietatea WFL GmbH, in prezent se executa reparatii pentru obtinerea unei noi certificari pentru circulatie Caracteristici tehnice:
Formula axelor : 2 C 1
Putere maxima : 1581 kW
Viteza max : 180 km/h
Greutate : 186,8t
Greutate aderenta : 61,2t
Lungime : 25,15m
Diametru roata motoare : 2,3m
Nr. cilindri: 3
Data intrarii in serviciu : 1961
Nr. exemplare fabricate : 1